İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Anlayarak Hızlı Okuma Eğitmenliği Sertifika Programını başarıyla tamamlayanlar hızlı okuma becerilerine sahip olmakla kalmayıp bu becerileri öğretebilecek formasyona sahip olacaklardır.
Küçük gruplarda uygulamalı 60 saat online canlı ve etkileşimli gerçekleştirilen eğitim programında hızlı okurken anlama, hızlı okuma teknikleri ve uygulamalarının yanı sıra bu konuların öğretim yöntemleri işlenecektir.
Bilgi ve Kayıt İçin İletişim:
0 552 833 03 80
0 541 525 03 00
Eğitmenler:
Dr. Ömer Cem Karacaoğlu
Zehra Şahin
Emine Kılıç
Ders Saatleri ve Süresi:
Hafta içi iki akşam 20.30-22.30 arası
Toplam 10 hafta 40 saat canlı ders, 20 saat bireysel uygulama
Sertifikasyon:
Devam: Derslerin %70'ine katılmış olmak
Sınav: Değerlendirme sonucunda geçer not (50) almak
Sertifika: İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Eğitim Sertifikası
Ders saati: 60
İçerik:
Hızlı Okuma Nedir?
Mevcut Okuma Hızının Değerlendirilmesi
Okuma, Göz ve Beyin İlişkisi
Okuma frenleri nelerdir? Nasıl kurtuluruz?
Belleğinizden yararlanmak
Hızlı Okuma Teknikleri
Yüksek motivasyon ve konsantrasyonla okumak,
Kaymağını alarak okuma, ön okuma
Eleştirel Okuma Nedir?
- Okuma Basamakları
- Okuma Türleri
- Zihin Haritası Hazırlama
- Okuma Uygulamaları Eleştirel Okuma
- Zihin Haritası Hazırlama
Algı Sistemleri
Anlayarak Hızlı Okumanın Basamakları
Okuma Teknikleri
Günlük alıştırmalar için yönergeler
Hızlı okuma eğitimini planlama ve uygulama
Hızlı okuma eğitimlerinde kullanılacak öğretim stratejisi, yöntemleri ve teknikleri
Öğretimde iletişim süreci
Hızlı okuma etkinliklerini ölçme ve değerlendirme
Hızlı okuma eğitimlerinde kullanılacak öğretim teknolojileri
Kazanımlar ve Öğrenme Çıktıları:
- Hızlı okumanın
yollarını öğrenir.
- Çok boyutlu işlev sayesinde düşünme ve zihni kullanma yollarını geliştirir.
- Etkin ve verimli okur.
- Maksimum seviyede anlama seviyesine ulaşmanın yollarını okurken kullanır.
- Gerekli bilgiyi süzer.
- Okurken zaman kazanır.
- Kitap, gazete ve dergilerde önemli bilgileri ayırt eder.
- Göz kaslarını geliştirir.
- Zihinsel gelişimini hisseder.
- Özgüven kazandırır.
- Okurken bütünü görür.
- Okuma etkinliğinden keyif alır.
- Sözcük haznesini ve genel bilgi birikimini artırır.
- Öğretimi doğru planlar ve uygular.
- Öğrenme ve öğretme süreçlerini kavrar.
- Öğretim ilkelerine uygun planlamalar yapar.
- Öğretim stratejilerini, yöntemlerini ve tekniklerini
yerinde kullanır.
- Uygun yöntem ve araçlarla öğretimi
değerlendirir.
- Öğrenenin gelişim özelliklerini, stillerini ve
öğrenme stratejilerini dikkate alır.
- İletişim ögelerini bilir ve etkili iletişim
yöntemlerini kullanır.
- Öğretim teknolojilerinden temel düzeyde
yararlanır.